Zermatt Matterhorn & Glacier Paradise

Yükseklik : 3883 metre (12.740 feet)
Koordinatlar : 45.949717,7.728088

Ulaşım : Zermatt'a kadar toplam 3 saat (Zürih HB - Visp 2 saat, Visp-Zermatt 1 Saat )
Zürih HB den sabah 06:02 den itibaren saat başlarındaki trenler direkt, buçuklarda kalkan trenler Bern aktarmalıdır. Visp'ten Gotthard Bahn ile Zermatt'a kadar yolculuk ediliyor (GA ve Halbtax geçerli)
Açık olduğu tarihler : 2013 yilinda 13 Ekim'e kadar açık, diger tarih aralıkları için bkz. Fahrplan
Daha fazla bilgi icin  http://www.zermatt.ch/de

Restoran & Shop: Matterhorn'da mevcut.

Extralar : Botlar ve kışlık giysiler
10 Agustosta zirvede -2, buzullarda -10 dereceyi görmek mümkün. Bu nedenle çantada kar montu( (polar vs.de olabilir),bere ve eldiven bulundurmalı, özellikle buzul sarayına girmek istiyorsaniz!
bkz: Webcam

Zermatt'tan Teleferikle Matterhorn'a (küçük-3883 m.) çıkmak, uzuuun bir aradan sonra yaptığımız en keyifli geziydi. Aslında bu gezi biraz EN'lerin gezisi oldu şöyle ki;)

Kücük Matterhorn'dan büyük Matterhorn'a (4478 m.) karsi

EN-ler
Matterhorn (küçük) 3883 metre ile İsviçrenin ve Avrupa'nın trenle çıkılan EN yüksek dağı!
Dünyada EN yüksekteki buzul sarayının olduğu dağ!
Avrupa'nın EN yüksek 360 dereceli panaroma platformu !  + Restoran &Shop

Bizim En-ler
Son zamanlarda yaptığımız EN iyi secimdi 3883 metreden 360 derecelik bir acıyla İtalya, Fransa ve İsviçre alplerini görebileceğiniz baska bir yer olmasa gerek.
Birde EN iyi havayi da denk getirdik sanırım :)

Ve Baslarken !
Gectigimiz Cumartesi Isvicre'nin Wallis kantonundaydık. Küçük bir rahatsızlıktan dolayi hazirandan beri ara verdiğimiz doğa yürüyüşlerine geri dönerken önce teleferiklerle devam edelim istedik. Dağ yürüyüşleri için sanırım biraz daha beklemeliyim. Yine de Zermatt'ta nehir kenarında bir saatlik yürüyüş yapmadan edemedik.

Zirvedeki hava ve arazi koşullarına göre botlarımızı giymeyi tercih ettik. Eğer bizim gibi Matterhorn'da  karla kaplı alanda biraz gezmeyi, Trockener Steg'den büyük Matterhorn'u seyretmeyi istiyorsanız bot giymek iyi fikir!

Böyle mekanlara giderken her ihtimali düşünerek çanta hazırlamakta fayda var diye düşündüğümüz için çantamızda her zaman olması gerekenler yine vardı;
İsviçre çakışı
sağlık çantası
 kibrit
güneş kremi
 kalem ve alan haritası
 telefon şarjı
poşet yağmurluk

Fotoğraf makinamızdan baska yanımızda neler var? Kuru incir, kayısı ve hurma (enerji için bire bir), tabiki sıcak su, poşet çaylar, meyve ve çikolata, veee güzel bir kaya üstü bulup salatamızı hazırlamak için haşlanmış patates ve yumurta  (yağ-limon sosu ve tuz bile vardı), su ve rivella. Unutmadan ayrıca kar montlarımız.

Ve yola çıktık. Zürich Hauptbahnhof'dan Visp'e kadar 2 saatlik bir yolculuktan sonra Visp'ten Gotthard Bahn ile Zermatt'a kadar 1 saat daha yoldaydık.

Zermatt - Matterhorn Glacier Paradise
Zermatt tren istasyonundan teleferiğe gitmek için taxi veya otobüsleri kullanabilirsiniz. Mesafe 1.2 km oldugundan biz yürümeyi tercih ettik. Yürürken de Zermatt içinden geçtik bakın neler gördük...

Zermatt sözün özü ufacık içi dolu tefecik kıvamında bir yer. Küçük ama şirin bir kasaba. İçinde her türlü imkanı bulabileceğiniz ahşap  tatil evlerinin (ferienhaus)  hala orjinalini korumuş olması da göze çarpıyor. Aslında bize biraz da karadeniz evlerini hatırlattı.

Görünen o ki hem yerli hem yabancı turistlerin uğrak yeri. Oldukça kalabalık ve canlı bir Bahnhofstrasse'si ve kilise meydanı var. Fiyatlar hemen hemen Zürich'le örtüşüyor. Yeme içme tahmin edilenden çok daha uygun. Fotoğrafını çekemesekte bir de dönerci gördük :)

Vaktiyle ahşap evleri tıpkı karadenizde ki gibi - belki şimdi bile- ambar olarak kullanmışlar. Evlerin ahşap ayaklarına konulan taşlarla, böcek yılan vs. gibi zararlı hayvanların ambar içlerine girmesini engelliyorlar.

Zermatt'tan büyük Matterhon'u oldukça net görebiliyorsunuz. Buradan izlemesi bile insanı heycanlandırıyor...

Ve bilet gişelerine ulaştık. Burada Zermatt-Matterhorn Glacier Paradise ( halbtax ile iki kisi 99.- CHF) için bilet alabildiğiniz gibi, ara duraklara da bilet alabilirsiniz. Özellikle dağ yürüyüşü/tırmanış yapmak isteyenler için Furi-Schwarzsee-Trockener Steg-Matterhorn biraz zorlu olsa da güzel bir etap. Tırmanış için gelenlerde gördüğümüz kadarı ile extra tecrübe+ekipman gerektiren noktalar var (özellikle Trockener Steg'den sonra)

Bilet Fiyatları

Zermatt'tan Matterhorn'a kadar bir kişi iniş-çıkış  99 CHF (halbtax ile 49.50 CHF)  + 8 CHF Buzul Sarayi
İki kişilik toplam iniş çıkış ve saraya giriş halbtax ile 115 CHF.

Zermatt teleferik istasyonunda bilet alırken halbtax gibi GA'sı (tüm siviçre 'de geçerli olan biletler) olanlara da %50 indirimli yapılıyor.

Zermatt-Furi Teleferik( Gondelbahn (sol) max 6-8 kişilik)
Furi-Schwarzsee Teleferik
Schwarzsee-Trockener Steg Teleferik
Torckener Steg-Matterhorn Pendelbahn (sag)(max 100  kişilik)

*Bu duraklar arası teleferiklerden inebiliyor ve tekrar aynı kartla ücret ödemeden devam edebiliyorsunuz. Yalnız son teleferiğin haraket saatinin belirtildiği tabelaya dikkat!

FURI
Teleferigin ilk duragi Furi'den bir kare.

Zermatt'ta ve Furi'de bu bisikletlerden kiralayabiliyorsunuz

SCHWARZSEE
Bir sonraki durağımız Schwarzsee 2583 metre! Yukari cikista bu duraklar arası inmedik. Vakit azaldığından bir an önce zirveye çıkmakta fayda var diye düşündük. Dönüste ise Trockener indik manzara harikaydi. Birde Furi de salatamizi yedik. Oturup manzara seyri icin güzel büyük kayalar var :)

TROCKENER STEG
benimde en yüksekte cektigim poster resmi oldu :)

Canınız sıcak birşeyler mi içmek istedi, yada bizim gibi çayınızı güzel bir manzaraya doğru mu içmek istiyorsunuz. Hemde 2930.86 metre de. O zaman Trockener Steg'de inmeli ve göl kenarına kadar yürümelisiniz. Biz dönüşte bu durakta indik iyi de etmişiz. Sanirim büyük Matterhorn'u başka yerden böyle güzel göremezsiniz. Göl kenarında bulunan büyük bir kayanın üzerinde saatlerce oturmak mümkün.

Trockener Steg'den Matterhorn'a doğru 100 kişilik pendelbahn ile  3883 metreye çıkmak için bekliyoruz.(duruma göre 10-15 dakika kadar bekleme olabiliyor). Yukarılarda manzara daha da muntazam, karlar artık buzdan kayalara dönüşmüş durumda.

Ve Matterhorn'a ulaştık
 3883 metrede, İsviçre alplerinin teleferikle çıkabileceğimiz en yüksek noktasındayız. Hava çok açık ve bulutsuz. İtalya ve Fransa alplerini de burdan görebiliyoruz. Tabi ki büyük Matterhorn'da tüm edasıyla bizi selamlıyor.
Avrupa'nın EN yüksek 360 dereceli panaroma platformuna hosgeldik

Tepedeki insanlara dikkat

Zirvede genellikle asya yemeklerinin sunuldugu bir restoran & shop da bulunmakta.

Tabiki Ağustos ayında kayak yapanların keyfine diyecek yok...

Glacier Palace
Yazinin geri kalani geliyor...simdilik sadece fotograflar